logo
Til leieInformasjonOm ossVEILEDNING

Informasjon

Leievilkår

Vilkår for benyttelse av tjenesten

Mestal AS, Innherredsveien 92A, org nr 933 649 121 MVA, driver en utleietjeneste.

1 Generelt

Disse vilkårene gjelder for utleie og salg av varer og tjenester fra www.mestal.no til bedrifter og forbrukere. Vilkårene vil sammen med din ordre utgjøre et samlet avtalegrunnlag for kjøpet.

2 Definisjon av parter

Utleier eller selger er: Mestal AS og blir i det følgende benevnt vi, oss, utleier eller Mestal as.
Leietager er: Den person som er oppgitt som leietager eller kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt som leietager, kunden, du, deg, din eller ditt.
Med leieobjekter menes alt som leies ut på mestal.no.
Med leveringsform/servicepunkter menes utlevering generellt.

3 Betaling, depositum og priser

NULL DEPOSITUM, NULL EGENANDEL I SPANIA.

Betaling skjer via Visa- eller Mastercard-kort på nettet via vår betalingsformidler Formidler, som oppfyller de strengeste sikkerhetskrav. Leietageren betaler ved bestilling og da anses leieavtalen som inngått.
Mestal as følger vanlig utleiepraksis og reserverer også et depositumsbeløp som oppgitt på ordrekvitteringen ved bestilling. Reservasjonen sikrer bedriften om kunden returnerer objektet for sent, skader objektet eller ikke leverer i det hele tatt. Depositumets størrelse varierer med valgt objekt som leies, og fremgår av din ordrebekreftelse. Mestal as har rett til å benytte depositumet til å dekke leie samt øvrige kostnader som er nevnt ovenfor og/eller ev. regresskrav, jfr. punkt 5 nedenfor.
Dette inkluderer bøter og andre offentlige ileggelser av avgifter eller annen utgift.
Alle priser er inkludert merverdiavgift, med mindre annet er spesifisert. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med leie eller kjøp. Dersom det har forekommet feil med prisene av vesentlig størrelse fra Bedriftsnavn sin side på nettstedet kan Bedriftsnavn ensidig endre, slette eller avvise ordre selv etter kunden har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres og informeres kunden i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
Gebyr på kr 250 pr bot for å håndtere betalingen, pluss summen pr bot.

4 Leieobjektets tilstand

Mestal as forplikter seg til å levere leieobjekter av høy kvalitet i driftsklar tilstand. Mestal as har egne rutiner som kontrollerer og vedlikeholder leieobjektene før og etter utleie.
Du er i leieperioden ansvarlig for alle skader eller tap på objektet. Fritak fra ansvaret kan skje dersom skaden eller tapet skyldes tekniske feil eller mangler. Leietager plikter derfor å kontrollere leieobjektet før bruk og ta kontakt med Mestal as om leieobjektet ikke skulle være i forventet tilstand.
Biler leiet i gruppen økonomi, er de billigste bilene vi har. Også de eldste, og man får det man betaler for.
Dersom havari, så får man selvsagt gjenstående leietid refundert, men......... man er ikke garrantert byttebil i klasser oppover om det er tomt i økonomi klassen.

5 Skader

ALLE SKADER I SPANIA, ER DEKKET AV FORSIKRING, NULL EGENANDEL, NULL DEPOSITUM- BORTSETT FRA GROV UAKTSOM.

I NORGE, GJELDER :
Alle skader, tekniske feil eller uhell som eventuelt oppstår i leieperioden skal meldes Mestal as omgående på support@mestal.no. Vi vil da gjøre vårt beste for å hjelpe leietageren. Skader meldes på support@mestal.no omgående. Dette gjelder også ved tyveri.
Oppstår skadene ved feil bruk, forsettlighet eller uaktsomhet vil Mestal as kunne bruke det på forhånd reserverte depositum og om nødvendig trekke ytterligere utestående beløp til å dekke kostnadene knyttet til reparasjon, service eller erstatning av objektet. Dette gjelder også om utstyret leveres tilbake i vanskjøttet eller leveres skitten utover det normale.
Vi streber alltid etter å gi de beste råd og tips for bruk av leieobjektet, men er ikke ansvarlig for utførelse eller for direkte eller indirekte skader eller tap som skyldes bruk av leieobjektet, forsinkelser eller feil på leieobjektet.
Tyveri som følge av at bilen stjeles med nøkkel , regnes som uforsiktig og dekkes ikke av forsikring.

6 Bruk av leieobjektet

Bruk av leieobjekter skjer på eget ansvar. Den som bruker utstyret må være over 18 år.
Leietaker er ansvarlig for at utstyr og tilbehør benyttes på en slik måte at det ikke blir skadet eller urimelig tilgriset. Riktig og sikker bruk av utstyret er Leietakers ansvar. Utleier legger til rette for riktig bruk av utstyret ved å gjøre tilgjengelig bruksanvisninger, instruksjoner og sikkerhets prosedyrer sammen med verktøyet og/eller på Utleiers nettsider. Det er kundens ansvar å sette seg inn i Utleiers bruk og sikkerhets rutiner før bruk av utstyret.
Objektet er KUN lov å bruke i landet det er leiet/hentet. Annen bruk utover dette, er ikke lov.
Brudd på dette ilegges et engangsgebyr på 5000 Nkr + kostnad for å hente objektet hjem.

7 Tilbehør

Tilbehør må som hovedregel kjøpes eller leies separat ved bestilling.

8 Leiertagers rettigheter og plikter

Leietageren må være fylt 18 år og plikter å oppgi korrekte kundedetaljer ved opprettelse av brukerkonto for å kunne bestille og leie på www.mestal.no. Mestal as sender meldinger på angitt epost, adresse og telefon og slike meldinger anses mottatt og gyldige ved avsendelse hos oss.
Brukerkontoen er personlig og har du mistanke om at andre har tilgang til din konto plikter du å varsle Mestal as umiddelbart. Mestal as har rett til fritt avvise, avslutte eller suspendere brukerkonto uten forvarsel eller ansvar, inkludert hvis vilkårene anses brutt.
Videre må disse leievilkårene aksepteres før bestilling på nettsiden.
Leietageren må returnere leieobjektet før avtalt dato og tid utløper og på avtalt leveringsform. Leietageren forventes å holde seg oppdatert om servicepunktets normale åpningstider.
Leietageren eller kortinnehaver gir Mestal as fullmakt til å lage kredittkortanvisninger for blant annet leieobjekt som ikke returneres, er skittent utover det normale eller ved skade på leieobjektet. Den derved gitte fullmakt gjelder også bemyndigelse til å belaste betalingskortet for ytterligere leie/krav på erstatning dersom leieobjektet tilbakeleveres etter utløpet av den avtalte leietid eller tilbakeleveres med feil eller mangler.
Forsinkelse med hensyn til tilbakelevering av verktøyet ut over 1 – en – time i forhold til den avtalte leietid, gir utleier krav på ett døgns ekstra leie samt et tillegg, for tiden på 300 kroner,- som dekker merutgifter Mestal as har ved for sen innlevering. Er ikke leieobjektet returnert etter ett døgn har Bedriftsnavn krav på å få erstattet den avtalte døgnpris så lenge objektet faktisk disponeres og ikke er tilbakelevert av leietageren.

9 Endring av ordre

For å endre ordre må Mestal as kontaktes. Endringene vil ikke være gyldig før de er bekreftet skriftlig fra oss. Dette for å sikre at leieobjektene faktisk er ledig. Hvis ikke annet avtalt og bekreftet må leieobjektet returneres til avtalt tid. Forlengelse av leieperioden kan skje før leieperiodens start og/eller under leieperioden ved å endre leiestart eller leieslutt.
Endringer og kanselleringer av leieobjekter som medfører at tilgjengeligheten av leieobjektene for andre brukere endres kan være forbundet med en endringsavgift for å dekke kostnader ved ombooking. Endringsavgiften er for tiden på 300 kroner. Alle kostnader vil opplyses leietager før ordreinngåelse eller ordreendring.

10 Utlevering og retur

Utlevering og retur skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Du finner det også under din side. Vi har ansvar for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. For å få utlevert leieobjektet må du ha din booking referanse. Navnet du angir på reservasjonen må stemme overens med navnet på id kortet ved henting.
Dersom utleveringen av leieobjektene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når utlevering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt eller leieobjektet(ene) ikke er disponibelt.
Du er ansvarlig for produktet til det er returnert til oss eller våre servicepunkter.
Vi kontrollerer leieobjektene tilstand og funksjon og at alle deler er tilstede når de kommer inn på vår varesentral. Ved komplett levering i kontraktsmessig stand så slettes reservasjonen for depositumet på betalingskortet.

11 Medlemskap

Medlemskap gir deg rettigheter til reduksjon av priser og andre medlemsfordeler. Både privatpersoner og næringsdrivende kan være medlemmer, men det er den person som er innmeldt som er juridisk ansvarlig og avtalepart.
Medlemskap fornyes automatisk til det blir avsluttet av leietager. Det avsluttes på kontosiden ved å stoppe abonnementet. Medlemskapet vil da løpe ut gjeldende periode og deretter avsluttes.

12 Angrerett på kjøp

Angrerettloven gir deg rett til å angre dine kjøp. Angreretten gjelder for varer som er kjøpt og ikke for leieobjekter. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (Se angrerettloven https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27 ).
For å benytte angreretten må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom du prøver, bruker eller undersøker varen (åpner emballasje etc) på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon og dette medfører at varen reduseres i verdi, kan vi trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales. For eksempel, prøver du en støvmaske, sager med sagblad, eller borer et hull med et bor, gjelder ikke angretten.
Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasjen og innen rimelig tid, sammen med angrerettskjema. Det enkleste er å returnere varen i samme boksen som når du returnerer leieobjektet. Da er det ingen kostnader for deg. Fyll ut angrerettskjemaet og legg det i boksen. Velger du å sende det tilbake med post eller andre metoder er det ditt ansvar til varen er fremkommet oss. Du må selv besørge egen, egnet emballasje og kontakte oss før sending.

13 Immaterielle rettigheter

Innholdet og tjenesten er beskyttet av lov om åndsverksloven. Bildemateriell lagret på siden er innhentet med tillatelse fra rettighetshavere. Videoer på youtube er linker til tredjeparts tjeneste utenfor Mestal as sin  kontroll.

14 Personvern

Mestal as behandler dine personlige opplysninger i et sikkert dataregister for å kunne oppfylle sine forpliktelser og ivareta sine rettigheter iht. leieavtalen. De personopplysninger som behandles er navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og ordrehistorikk. Denne historikken vil forbli lagret for regnskapsføring og andre forpliktelser. All lagret informasjon er tilgjengelig på ""Min konto"". Leietaker har rett til å få sine personopplysninger fjernet fra Utleiers systemer, noe som gjøres ved personlig henvendelse til Mestal as.
Ditt betalingskort vil blir lagret så lenge du har en aktiv ordre. Lagring av betalingskortet skjer hos vår betalingsformidler DIBS. De oppbevarer informasjonen på en sikker og forsvarlig måte. Lagring av betalingskort gjør det enda enklere når du handler. Du kan slette betalingskort på din side. Mestal as lagrer ingen kredittkortdetaljer selv.
Mestal as benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettbutikker. Cookie lagrer data i din nettleser for at nettsiden skal kjenne deg igjen fra side til side og besøk til besøk. Vi kan da gjenkjenne hvem du er slik at du blant annet kan få riktige priser og enklere innlogging. Vi samler også inn bruksinformasjonen for å bedre kvaliteten på tjenesten.
Du finner mer detaljert informasjon om våre praksiser knyttet til personvern ved å gå inn på hjelpesidens undermeny. Der finner du personvern som en egen orientering.

15 Lovvalg

Disse vilkårene er underlagt og skal tolkes i samsvar med norsk rett. Avtalt verneting er Oslo Tingrett.

16 Endringer

Mestal as forbeholder seg til enhver tid retten til å endre eller erstatte disse vilkårene. Gjeldende vilkår er alltid tilgjengelig på www.mestal.no. Dersom Mestal as vurderer at endringene i vilkårene er vesentlige i forhold til leietakers rettigheter eller plikter, vil endringene gjøres tilgjengelig på mestal.no 30 dager før de trer i kraft.
Ved bruk av tjenesten etter at endringene i vilkårene er gjort tilgjengelig på mestal.no godtar du å være bundet av de oppdaterte vilkårene. Hvis du ikke ønsker å godta de nye vilkårene, kan du ikke bruke Mestal as.



Kortversjon campingvogn:


Leietaker /sjåfør:
Leietaker må være fylt 18 år og innehaver av gyldig førerkort klasse B.


Bestilling:
Ved bestilling betaler leietaker leiesummen.

Dette som bekreftelse på bestillingen.


Ut-/ innlevering:
Utlevering mellom kl. 15.00 til 18.00. Innlevering mellom kl. 11.00 til 12.00.
Andre tider etter avtale.

Ved for sen tilbakelevering belastes ny dags leie om ikke annet er avtalt.
For campingvogn, skal toalett og avfallstank skal være tømt.


Bøter:
Parkeringsbøter, eller andre ileggelser en campingvogn kan få, dekkes av leietaker, og tillegges et gebyr på 250 pr ileggelse+ gebyrets størrelse.


Skader:
Skader på campingvogn, som forårsakes av leietaker under leieforholdet belastes etter kostnaden for reparasjon.

Husdyr:
Vi tillater ikke husdyr i våre campingvogner, om ikke annet er avtalt.

Leietakers ansvar:
Vognen gjennomgår en kontroll før utleie.

I leieperioden har leietaker ansvar for campingvognen.

Vi forutsetter en forsiktig behandling av campingvognen, slik at turen blir vellykket.

Campingvognene er røykfrie.

Dersom uforutsette problemer oppstår, er leietaker pliktig til å ta kontakt med Mestal AS for å prøve å løse problemet. Erstatning for evt. redusert bruk av campingvognen gis ikke for feil og mangler som kun rapporteres ved tilbakelevering.

Havari:
Utleier gir ikke erstatning for tapt ferie/arbeidsfortjeneste dersom det oppstår skade på campingvogn. Innbetalt depositum og leie fås da uavkortet tilbake. Imidlertid gjør vi vårt beste for å finne en annen campingvogn.

Oppstår feil / skade underveis, får leietaker refundert leie for de dagene som campingvognen er til reparasjon, men ikke forsinkelse vedr. reparasjon som er under 12 timer. Dersom leietaker velger å ikke bruke tid på reparasjon gis ingen refusjon.

Dersom feilen beviselig skyldes leietaker gis ingen refusjon.

De fleste forsikringsselskaper har fri hjemreise ved langvarig reparasjon.
Vi anbefaler alltid å ha egen reiseforsikring i tillegg til våre. Gjerne NAF forsikring som er suveren.

Forsikring:

Campingvogner og hengere, følger i hovedsakbile og sjåfør sin forsikring.
Dvs at dersom den er i et trafikk uhell, så følger den bilens oppgjør.
Imidlertid har vi forsikringer på vogner, som dekker noen ting. Litt forskjell etter hvilken campingvogn det er snakk om.
Uansett anbefaler vi alle våre kunder å ha reiseforsikringer og gjerne NAF forsikring både på feie og ellers.
Det er en ekstra trygghet.

Leieprisen:
Leien betales ved booking. Leieprisen er basert på fri km.

Depositum:

Depositum er på 4000,- og vil bli reservert konto.
Campingvogner skal leveres  ren og pen .Toalett og avfallstank skal være tømt.

Rengjøring / tømming vil bli fakturert/ trukket depositum med 2000 Kroner.

Avbestilling:
Ved en eventuell avbestilling av leie for campingvogn, betales et gebyr på kr 4000,- som trekkes fra på innbetalt depositum.

Dersom avbestilling skjer mindre enn 30 dager før avreise, blir gebyret på 50% av avtalt leie.

Ved avbestilling mindre enn 5 dager før avreise må leien betales fullt ut.

Tap av nøkkel medfører 2000 i trekk på depositum




Kortversjon Leiebil


Leietaker /sjåfør:
Leietaker må være fylt 18 år og innehaver av gyldig førerkort klasse B.


Bestilling:
Ved bestilling forfaller hele leiesum til betaling.


Ut-/ innlevering:
Utlevering mellom kl. 15.00 til 18.00. Innlevering mellom kl. 11.00 til 12.00.
Andre tider etter avtale.

Ved for sen tilbakelevering belastes ny dags leie om ikke annet er avtalt. Bilen skal være godt rengjort innvendig og utvendig. Bilen skal tilbakeleveres med full drivstofftank.
Dersom «no show « , så regnes leie som fullført.


Bøter:
Parkeringsbøter, ulovlige bompasseringer, ulovlig bruk av avgiftsfri diesel o.l. som leietaker ikke har oppgjort, belastes leietaker i ettertid. I tillegg kommer et ekspedisjonsgebyr på kr 250, pr forseelse.


Skader:
Norge egenadel- Spania ikke egenandel.
Skader på kjøretøy, som forårsakes av leietaker under leieforholdet belastes etter kostnaden for reparasjon. Bulker og småskader som reduserer bilens verdi belastes etter takst. Dersom forsikring må benyttes for å dekke skaden, belastes egenandelen på Inntil kr 4.000,- pr skade. Depositumet brukes til delbetaling av egenandelen.
Ved bil leie, så dekkes alle skader av forsikring. Unntatt grov uaktsom, unntatt, mistet nøkkel, som er 2000 kroner, og unntatt feil drivstoff, som er verkstedets satser form å tømme tank og motor.
Tyveri av bil, med bilens nøkkel , betraktes som uforsiktig, og dekkes ikke av bilens forsikring.

Husdyr:
Vi tillater ikke husdyr i våre biler, om ikke annet er avtalt.

Leietakers ansvar:
Bilen gjennomgår en kontroll før utleie.

I leieperioden har leietaker ansvar for bilen ved blant annet å kontrollere/ etterfylle nødvendig olje, vann på radiator m.m.

Vi forutsetter en forsiktig behandling av bilen slik at turen blir vellykket.

Bilene er røykfrie.

Dersom uforutsette problemer oppstår, er leietaker pliktig til å ta kontakt med Mestal AS for å prøve å løse problemet. Erstatning for evt. redusert bruk av bilen gis ikke for feil og mangler som kun rapporteres ved tilbakelevering.

Havari:
Utleier gir ikke erstatning for tapt ferie/arbeidsfortjeneste dersom det oppstår skade eller motorhavari o.l. på den bestilte bil. Innbetalt depositum og leie fås da uavkortet tilbake. Imidlertid gjør vi vårt beste for å finne en annen bil.

Oppstår feil / skade underveis, får leietaker refundert leie for de dagene som bilen er til reparasjon, men ikke forsinkelse vedr. reparasjon som er under 12 timer. Dersom leietaker velger å ikke bruke tid på reparasjon gis ingen refusjon.

Dersom feilen beviselig skyldes leietaker gis ingen refusjon.

De fleste forsikringsselskaper har fri hjemreise ved langvarig reparasjon.
Vi anbefaler alltid å ha egen reiseforsikring i tillegg til våre. Gjerne NAF forsikring som er suveren.

Bombrikke:

Våre biler har autopassbrikke. Brikkene brukes i alle bomringer tilknyttet autopass, samt ferjer. Avgift for passeringer vil bli fakturert.

Kan ta 1 måned.

Forsikring:
Leieprisen for biler inkluderer full forsikring, uten egenandel.
Forsikring gjelder ikke om grov uaktsom.

Det anbefales at leietaker tegner egen reiseforsikring. Ved feil påfylling av drivstoff, bruk av rød diesel eller annen skade som leietaker er ansvarlig for, og som ikke dekkes av kaskoforsikringen, må alle utgifter dekkes av leietaker.
Ved tap av nøkkel, må det betales 2000 kroner.

Bilene er tilknyttet Forsikring.

NB! Ved skade må det fylles ut skademelding.

Leieprisen:
Leien betales ved booking. Leieprisen er basert på fri km.

Depositum:

Depositum er på 4000,- og vil bli reservert konto. ( KUN NORGE )
Bilen skal leveres rengjort innvendig og utvendig( menes fri for søppel ). Ved manglende rengjøring belastes 2000 kroner.

Avbestilling:

Ved avbestilling bil, er det null refusjon.

Tap av nøkkel medfører 2000 i trekk på depositum

DRIFT/BRUK


Enhver sjåfør bekrefter at han/hun er skikket til å føre et kjøretøy i Spania, Eller Norge.
Enhver sjåfør bekrefter at han/hun er skikket til å sjekke enkle ting på bilen som lys, oljenivå, lufttrykk, viskere, samt skifte7påfylle ved behov.
( blir dumt om vi skal bruke 5-6 timer på noe dere fikser på 10 minutter) 
Kostnader blir selvsagt refundert mot kvittering.


Leietaker forplikter seg til å holde eieren uskadet, skadesløsgjøre og løslate eieren for skader, personskader, tap av eiendom eller død forårsaket mens leietaker driver dette kjøretøyet.


Det er ikke lov å røyke i bilen. Vi har allergikere som leier bil.
Dersom vi finner aske, eller spor av røyking i bilen, så belastes dere 2000 ,- for rens av bil


Da dette er bruktbiler, så kan ting skje. Utleier skal ved uhell forsøke å levere bil i samme bilklasse. 

Dersom ikke bil tilgjengelig som erstatnings bil, kan utleier tilby hele leiesum som avslag på neste leie.

Eller dersom leietaker ønsker det, returnere bil og få gjenstående leie refundert. 

Dersom bil havarerer eller ikke er i forsvarlig stand som følge av hendelser oppstått mellom booking og avhenting, så er utleier kun ansvarlig for en sum oppad begrenset til leiesummen.
OG skal uten opphold refundere innbetalt leie, samme vei som leie ble innbetalt.

​

Utleier er oppad begrenset ansvarlig for beløp tilsvarende leiesum. 



Parkering:



First and most important rule. Costa BlancaParking is run by online bookings, and deliveries and collects by appointments at the airport facilities. Its most important that the car owner keep the time booked. If any cost because of overstay at departure / express aprking or other cost before and after appointments, that are due to car owners actions, its car owners responsibility to cover the cost on the place.
If car owner refuses to cover cost, our staff can deny taking the car in. Running cost is then the responsibility of the car owner.
Same rule if no booking is applied on web page. Cost of extra salary is the responsibility of car owner.



. According to the Regulatory law of the contract of parking of wehicles( Law 40/2002, of November 14 ) the holder of the parking is responsible for the damages that the vehicle or the user should suffer, except from damages made by a third party( other car, burgler, destroyer, etc… ) or parking user to your car. So in the following cases:


Personal damage for bad state or bad maintenance of the facilities. Damage of the vehicle suffered by detachments, floods for breake of tubes, etc… Damage for theft in the vehicle , break of glass, disapperarance of the proper vehicle etc… In the damage for theft, there remain excluded all those accessories of the vehicle that are not a part fixed or inseparable of the same one.

The company does not accept liability for damage to vehicles or other property arising from acts of nature as the car parks open-air surface operations.

Meaning also damage from any kind of animals able to getting into premisses.

Liability will be accepted only if it has been reported within our premises. We dont accept any claim done after leaving the area operated by our workers. We won`t accept any liability or claims made by different parking user to your car. we have official complaints forms available at our office.


Summary


This is a summary of the most important obligations: Costa Blanca Parking is responsible for any damage done by our employees. Damage done by other drivers/cars, is to be covered by driver/ their insurance. All other damage is to be covered by our insurance or your own insurance. The one that cover problem best. Mechanical problems in not our responsibility. Empty the car for value items. Report damage at once.


Obligations of the user.


The client is recommended to take the object and accessories that are not fixed, as the radio, car papers, or gps navigators. We won`t take any claims for loss, or damage of car covers, neither our workers will be obligated to place them. ( but you can ask for permission to make someone do it ).

Liability will be accepted only if has been reported within our premisses. We won`t accept any liability or claims made by different parking user to your car. Our company , or our employees don`t check the mechanical or aesthetic status of the car by its reception. We don`t take pictures of the existing damages or test the car before it is parked. Therefore in order to make a successful claim against our company for damages on the car, the client is obligated to take pictures of the car, or the existing damages, in order to perform a claim against our company for those damages. Without pictures of the car at the time of the parking( made at delivery point ) the company will deny any whatsoever responsibility.

The user is obligated to have legal insurance on the car. Included insurance for fire, theft and damage by violence. Needed for the purpose of cover when our own insurance company refuses to cover or take liability. We all knows insurances, and sometimes claims get rejected or are not covered.

Is compulsory to show identification like passport of driver license to get the car back. Car will only be delivered to the person who owns the contract or any person named in sms, or mail to us before pickup. If car get stolen by any person because of someone knows who is getting the car, or shows us id that matches info, Costa Blanca parking can not be held responsible.

If the user drives in our facility and then do any damage on property, or other cars, user is responsible for all cost. Including damage on any person. You are advised to allow for sufficient journey time to do deliver or receive car. We cannot be held liable for any circumstance that could make you miss your flight. The parking user is responsible to locate and find meeting point. We are not responsible if its hard to find it and the stress caused.

On long term membership contracts, the clients are obligated to notify at least 24 Hours before their car pickup, og the parking.

​

Rights of the holder of the parking.

The holder of the parking will have, opposite to any person , right of retention on the vehicle as a guarantee of the payment of the price of the parking. T

he company reserves the right to change our prices or offers without prior notice. Our rates does include V.A T. The holder of the parking will be able to use the legal procedure following the article 71 of the articulated text of the law on traffic when a car remains parked for quite long period of time without having any feedback from the owners ( 3 month after contract/booking have ended ).

The company and its employees have full right to drive and park your car for the best organization of our parking compound. The client must leave his keys at all times. The car can only be driven within our parking lots, to and from meeting point and to wash, cleaning and other services orders by client. In all long term contracts the company will never reimburse any money if the user is not using his/her parking space for any reason. The company could follow the legal procedure described on the 71st article of the traffic law, when a car parked for such a long time, showing clear signs of abandonment or no interest in its use.

The company has the right to not perform cleaning or other tasks if the weather conditions are not optimal. We will not be held responsible if the car has any mechanical failure, battery-start problems, electric window failure, car keys, buttons etc…. We will try to help the customers, but we do not have any responsibility at all.

The company will not be liable if the car loses any removable parts : mirrors, scape tails, antennas, etc…

The company has the right to reject a booking if the car is not drivable or its size could cause any problems. Bigger cars or vans will get quote . caravans double price Company can change conditions at any time. Parking after conditions changed and notified at web page, is the same as accept of new terms.

Any payment done after notified, is also legally accepted new terms. https://www.costablancaparking.com/about-4

We will treat your personal detail according to Spanish law. You can change personal info at any given time. If any words in this is wrong spelled, or give no meaning, the intention is still the valid obligation for both parts.


PAYMENT:
You choose either parking with roof or without roof, and pay by card online. When payment is done, wait 24 hours, so we can register payment.
When registered, you can use booking in and out for your car.
When you prepayd parking is about to be renewed, you will be notified by mail to renew. You then pay as you did first time, choose product.
IF you park your car without buying a prepaid parking, the price will be 15 euros a day, for each day. You accept the right of Costa Blanca Parking to withold your car until payed in full.

BOOKING:

All clients are obligated to do bookings.
If no booking, we dont that you are comming.
If we dont know, maybe you are the only one, and workers are not at airport.
If that happens, we will charge 25 Euro.

All bookings will give a receipt if done correctly. Meaning, you have to accept terms and complete booking, ALL The way.
No receipt= Zero booking.
You can check bookings on you account. Ask if you dont know how to do so.

BESTILLING:

Alle kunder er forpliktet til å gjøre bestillinger.
Hvis ingen bestilling, vet vi ikke at du kommer.
Hvis vi ikke vet det, er kanskje du den eneste, og arbeiderne er ikke på flyplassen.
Hvis det skjer, vil vi belaste 25 euro.

Alle bestillinger vil gi en kvittering hvis gjort riktig. Det betyr at du må godta vilkårene og fullføre bestillingen, HELE veien.
Ingen kvittering= Null booking.
Du kan sjekke bestillinger på kontoen din. Spør hvis du ikke vet hvordan du gjør det.





logo
© Mestal as2025 | Org nr 933 649 121 MVA
PersonvernVilkårKontakt oss
support@mestal.noSE VEILEDING ELLER INFORMASJON FOR KONTAKT
Powered bySharefox